Zdravý spánek
07/05/2018
Kategorie: Lifestyle, Novinky

Časné vstávání – zdravý, ale drsný zvyk

Pokud jste spáči, kteří nejsou ona pověstná „ranní ptáčata“, určitě víte, jak těžké je vstát v brzkých ranních hodinách. Podle mnoha odborníků i lidí, kteří tento postup aplikují je však časné vstávání velice zdravé a zkvalitní vám celý den. Máme pro vás tedy tipy, jak se probouzet dříve a jak se z toho nezbláznit. Nakonec po zvyknutí si to pro vás může být příjemná denní rutina.

Pomůže vám ranní světlo

Při usínání světlo nepomáhá. Například světla z telefonů nebo obrazovek jiných zařízení vyloženě škodí biorytmu před spaním. Ráno je však vše jinak. Pokud si necháte nezatemnělé okna, mile vás překvapí ranní sluneční paprsky, které vám pomohou vstát. Nemusí však jít jen o slunce. Může jít o jakékoli světlo. Proto, když na vás zasvítí světlo v okamžiku vstávání, tělu to pomůže. Například se na trhu objevují světelné budíky, které mají přesně toto na starosti.

Kvalitní budík

Pokud máte hlučné budíky po babičce nebo se budíte mobilem, není to pro vás asi úplně vhodné. Jde o šok pro tělo. Po takových zvucích se na 100 % vzbudíte, avšak nemůžete od těla čekat dobré rozpoložení. Dobré je tedy zvolit jiné alternativy. Nějaký budík, který vás vzbudí šetrně. Existují aplikace, které dle detektoru pohybu rozeznají, ve které spánkové fázi se nacházíte. Vzbudí vás pak v té, v které je to pro vás nejlepší. Existují také budíky, které začínají před avizovaným časem konce spánku hrát potichu hudbu a ve smluvený čas ji pustí naplno.

Probuzení nápojem nebo tělocvikem!

Pokud si po ránu dopřáváte kofein, víte, proč to děláte. Jde o látku, která v mozku rozproudí látky potřebné pro nastartování a provoz dne. Je tedy pro tělo dobré dopřejete-li si povzbuzující látky ve formě různých energetických nápojů, klasické kávy nebo černého či zeleného čaje. Vždy je však dobré mít na mysli další vlastnost této látky. Dehydratuje a v kombinaci s nocí, po kterou jste přirozeně nic nepili, vám nemusí udělat dobře. Dejte si tedy před takovým nápojem ještě sklenku vody nebo džusu. Další dobrou alternativou je lehký tělocvik, který také rozproudí potřebné „životabudiče“ ve vašem těle.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *