kettlebells
07/01/2015
Kategorie: Novinky, Tipy a triky

Cviky Kettlebell

Cvičení s malým počtem cviků, ale s vysokou účinností za pomocí železnékoule s madlem má své místo i v České republice. Díky cvičení s kettlebellemsi zvýšíte kondici, zlepšíte si jak držení těla, tak i flexibilitu. A co je velmi motivující, při správném provádění cviků s činkami můžete odstranit i bolesti zad.

Co je Kettlebell

Činky kettlebell jsou atypické činky se speciální rukojetí. Původem jsou z Ruska. Nyní zažívají velký boom v USA. Jde o litinový druh činky připomínající dělovou kouli s plochým dnem a oblým držadlem ve tvaru U. Tento tvar přináší značnou výhodu při jejich používání. S činkamikettlebellmohou cvičit muži i ženy v případě, že chtějí zhubnout, vybudovat si svalovou hmotu, nabýt síly či zvýšit celkově svalovou vytrvalost.

Varianty činek kettlebell

Činky kettlebell jsou vyráběny v několika váhových variantách. Nejnižší váha činek je 2 kilogramy, které jsou vhodné pro začátečníky nebo ženy, nejvyšší pak skoro 50 kg, což už jsou činky pro pokročilejší sportovce. Vzhledem k tomu, že činky jsou dostupné v mnoha variantách, mohou s nimi cvičit i ženy. Činka kettlebell 16 a 20 kg se používá pro rozvoj síly a dynamiky. Výhodou činek kettlebell je to, že se cvičením s nimi procvičí mnoho svalových partií najednou. Rozvíjí se tak pohyblivost i pružnost. Cvičení je účinné na kardiovaskulární systém, díky němuž můžete předcházet infarktu myokardu či angině pectoris.

Cvičení s kettlebell

Cvičení s kettlebell je o hodně složitější než cvičení s klasickými činkami, proto by bylo vhodné podívat se na nějaké instruktážní video, kterénajdete na internetu. Tři základní varianty cviků jsouswing, clean a snatch. Cvikem swing zapojíte všechny skupiny svalových partií zad a nohou.Při provádění cviku cleanje zapotřebí dobrá koordinace pohybu a silný úchop. Na provedení cviku snatch musíte vyvinout velkou sílu, jelikož se jedná o nejobtížnější cvik. Kromě těchto tří základních cviků, které můžete provádět v několika variantách, naleznete mnoho dalších buď na stránkách, které se zaměřují právě na toto cvičení, nebo v odborných časopisech.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *