fit10 kg
19/06/2015
Kategorie: Cvičení, Novinky

Cviky na bolest bederní páteře

Bolavá záda jsou velmi nepříjemnou záležitostí a mnohdy mohou člověka bolesti potkat v momentu, kdy to nejméně čeká a potřebuje. Jestliže již trpíte chronickými bolestmi v oblasti zad, měli byste si najít vhodné cviky, které vám mohou pomoct tyto nepříjemné bolestivé stavy odstranit. Můžete je mít ze špatného sezení, nevhodné matrace v posteli, nošení nesprávných bot bez stélky a podobně. Pokusme se tedy zaměřit na několik zajímavých druhů cvičení, které by vám mělo v každém případě pomoct, když zrovna budete cítit bolesti v oblasti zad.

Cvičení vleže na zádech

Zajímavým cvikem je ten, při němž je základní poloha právě na zádech. Měli byste se uvolnit a pokrčit nohy. Dlaně si položíte na spodní část žeber a mírně roztáhnete prsty. Takto budete skvěle vnímat právě nádechy a výdechy. Spodní část hrudního koše je efektivně roztažena do strany. Dojde k protažení mezižeberních svalů. Druhou část celého cvičení tvoří výdechy. Žebra se stahují směrem k sobě. Vydechnete a vytlačíte veškerý vzduch ven z těla. Pokud cvičíte správně, dochází ke zpevnění břišních svalů.

Cvik č. 2

Tento cvik se vyznačuje tím, že si stoupnete zhruba na šířku pánve. Měli byste vnímat to, že vaše chodidla jsou opřena o tři základní body. Zkuste nadzvednout a roztáhnout co nejvíce prsty směrem od sebe. Pak budete podobně jako vějíř pokládat prsty na podložku jeden po druhém. Dýchat je zapotřebí nosem v co nejpomalejším tempu. Při výdechu se zapojuje spodní část břicha a nakonec je do všeho zapojeno také pánevní dno.

Rolování pánevního mostu

Při tomto cviku se položíte na záda a pokrčíte nohy, které budou na šířku pánve. Když se budete nadechovat, vaše pánev půjde nahoru. Prvotní pohyb bude spočívat v odlepení kostrče přes křížovou kost. Následuje pohyb beder, hrudních obratlů a lopatek. Po celou dobu daného pohybu je třeba vydechovat postupným pomalým způsobem. Zastavíte se až na horní části lopatek. Pak půjdete zase rolováním směrem dolů.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *