Dieta na snížení cholesterolu
13/01/2016
Kategorie: Diety, Novinky

Dieta na snížení cholesterolu

Hladina cholesterolu je pro mnohé lidi tím nejjasnějším ukazatelem na jejich zdravotní stav. Hlídat bychom si ji měli prakticky všichni, nicméně mnozí lidé mající nadváhu by na ni měli dbát mnohem více. Snížit ji můžeme za pomocí takzvaných rostlinných sterolů, které se vyskytují třeba v řepce, avokádu anebo jiných plodinách. Jejich optimálního účinku ale musíme dosáhnout v kombinaci s tukem. I specialisté hovoří o tom, že existuje dvojí typ cholesterolu. Jeden je tělu přátelský a druhý škodlivý. Jaké jsou tedy zásady příjmu správného množství rostlinných sterolů?

Jak na rostlinné steroly?

V první řadě je třeba omezit příjem červeného masa. Občas si můžete dát menší porce, které si připravíte z libového masa na grilu nebo na teflonové pánvi s absencí tuku. Sýry a výrobky z mléka si klidně dávat můžete mimo těch s vysokým obsahem tuků. Ovoce a zelenina patří ke každému jídlu a čím více, tím lépe. Výborná jsou jablka bohatá na pektin. Jedlé oleje střídejte. Nemusíte se striktně držet onoho často reklamovaného olivového.

Doporučené potraviny ve zkratce

Jen pro představu vám v následujících odrážkách uvedeme některé doporučované potraviny.

-          luštěniny typu fazolí, kukuřice či hrachu,

-          celozrnné pečivo, bezvaječné těstoviny, ovesné vločky

-          z dezertů pouze želé, pudinky z odtučněného mléka

-          pečené kaštany, mandle, vlašské ořechy

-          jogurtové dresinky

-          ryby typu tresky, okouna, štiky, pstruha

-          krůtí, kuřecí, králičí maso, popř. zvěřina

-          netučné vývary

-          mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku, sýry do 20 % tuku v sušině

Nevhodné potraviny:

-          restované brambory, hranolky

-          smažené věci jakéhokoli charakteru

-          koláče, čokoláda a jiné cukrovinky

-          kokosové ořechy, solené ořechy

-          slazené nápoje

-          smetana a tučné mléčné výrobky

-          vnitřnosti a tučná masa

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *