Zdravá výživa
02/02/2017
Kategorie: Novinky, Zdravá strava

Hlavní zásady zdravé výživy

Zdravá strava je základem zdravého života. Potraviny, které jíme, mají velký vliv na to, jak vypadáme a jak se cítíme. Moderní zpracování našich pokrmů, použité technologie, chemické přísady, konzervační látky, ochucovadla, cukry způsobují, že tato strava nemá skoro žádné potřebné živiny a je silně návyková. Mnoho z nás už si pokládá otázku, co tedy vlastně jíst, abychom si neškodili.

Zdrava výživa

Podle čeho vybírat ty správné potraviny

Zdravé potraviny jsou ty, které pocházejí z nejbližšího okolí a jsou co nejpřirozeněji vyrobeny. Skandály z obchodních řetězců nás přivádějí k místním zemědělcům, do blízkých farem, do řeznictví a pekáren. Lidé se opět věnují svým zahrádkám, pečou doma chleba a vaří si aspoň o víkendu. Nemáme takové možnosti ani čas na shánění kvalitních potravin? Do každého jídla nebo aspoň jednou denně přidávejme některou ze superpotravin, abychom získali to, co pro své zdraví potřebujeme.

Co jsou superpotraviny

Superpotraviny (superfoods) jsou výjimečné potraviny s vysokým obsahem vitamínů, minerálů, enzymů a dalších užitečných látek. Spousta z nich je u nás běžně dostupná a můžeme si je opatřit velmi jednoduše – ořechy, borůvky, houby, zeleninové a ovocné šťávy, včelí produkty. Jiné rostou ve vzdálených krajinách nebo se získávají složitěji. Sem patří sladkovodní i mořské řasy, zelené potraviny, chia semínka, moringa, goji (kustovnice čínská) a mnohé další, které se prodávají ve specializovaných obchodech nebo lékárnách, většinou ve formě prášku nebo kapslí.

Zdrava výživa

Potraviny vhodné pro děti

Stravování dětí je dnes stále vážnějším problémem. Děti jsou obézní a některé už trpí chorobami, které dřív byly spojovány s vyšším věkem. U nich by se mělo dbát na zdravé jídlo ještě mnohem důrazněji. Solené brambůrky, slazené nápoje, průmyslově vyráběné sladkosti, pokrmy plné cukrů a barviv způsobují řadu zdravotních komplikací. Děti by měly mít co nejpřirozenější, vyváženou a pestrou stravu s dostatkem zeleniny a ovoce. A rodiče by na to měli dohlédnout.

 

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *