Přejídání se
16/12/2016
Kategorie: Novinky, Tipy a triky

Jak se zbavit přejídání

Pojem záchvatovité přejídání bývá bohužel mnohdy skloňován v mnohých médiích. Není se čemu až tolik divit, jelikož častokrát dochází k tomu, že uvidíme v televizi lidi, jež nemohou pro svou obrovskou váhu a neskutečnou tělesnou konstituci ani vstát z postele. Jak bychom měli tedy patologické přejídání definovat. Pokud patříte mezi lidi, kteří se přejí na oslavě narozenin nebo třeba v současné době svátků, pak mezi skupinu patologických přejídačů nepatříte. T se totiž přejídají dvakrát a více za jeden týden. Všechno se opakuje neustále dokola a tito lidé mají problém, který se bohužel mnohdy neumí přiznat…

Jak poznáme člověka trpícího patologickým přejídáním se?

Zcela jednoduše. Tento člověk bude neustále jíst s tím, že má určitý pocit povinnosti vůči samotnému jídlu. Jinými slovy, může se jednat o následující příznaky:

-          expresní konzumace pokrmů bez vychutnávání,

-          konzumace potravin i přesto, že nemá hlad,

-          jezení pouze pro pocit, že člověk jedl,

-          po jídle se daný jedinec cítí maximálně plný,

-          konzumace nadměrného množství jídla,

-          pocity viny, znechucení, depresivní stavy,

-          pocity viny.

Rizik přejídání je hodně

Vzhled člověka je velmi důležitý, nicméně mnohem horší jsou zdravotní dopady neustálého přejídání se. Podívejme se tedy, o jaké závažné problémy se může jednat:

-          choroby srdce,

-          diabetes druhého typu,

-          potíže se žlučníkem,

-          zhoršené dýchání,

-          rakovina,

-          depresivní stavy,

-          psychické problémy,

-          vysoký cholesterol a tlak.

Hladovění není řešením

Naštvat se na sebe samotného a hladovět je poměrně tradiční záležitostí. Nejedná se ale o nijak zdravý postup. Naopak je třeba jíst pravidelně minimálně čtyřikrát denně, a to po menších dávkách. Strava také musí být dokonale vybalancovaná tak, abyste do sebe neházeli pokrmy, jež nejsou zdravé a obsahují velké množství cukrů a tuků. Ideální je spousta zeleniny, libové maso a minimum pečiva. Zapomenout nelze ani na pití maximálního množství vody.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *