Jak snížit hladinu cukru v krvi
10/02/2016
Kategorie: Aktuality, Novinky, Tipy a triky

Jak snížit cukr v krvi

Výběr správného druhu jídla je velmi důležitý, a to hlavně proto, že jím reguluje hladinu cukru v krvi. Zdravý člověk si do jisté míry nemusí tuto hladinu nějak pravidelně kontrolovat, nicméně měla by být v určitých stanovených normách. Velmi důležitý je především výběr zdravých sacharidů. Každé jídlo se do jisté míry promění v cukr. Nesmí k tomu ale docházet extrémně rychle. Hlavně jednoduché cukry obsažené v mnohých cukrovinkách jsou poměrně nebezpečné a dokážou extrémně rychle zvýšit hladinu cukru v krvi.

Několik obecných rad

Samotná zvýšená hladina cukru v krvi je často vyvolána nezdravou stravou a vysokou koncentrací sladkých nápojů v kombinaci s cukrovinkami. Určitě vzpomeňte i na to, že nízkotučný nemusí znamenat nutně nízkokalorický. Spousta nejrůznějších obilovin a cereálií je slazena klasickým rafinovaným cukrem, kterého je zde skutečně hodně a cereálie se tak rázem stávají nezdravé. Problém může znamenat i přísun velkého množství soli. Ta bývá obsažena v běžném pečivu. Ke každému jídlu je zapotřebí konzumovat i menší porci sacharidů. Ideální je zelenina s minimálním obsahem škrobu. Důležité jsou i proteiny schopné zajistit optimální hladinu cukru v krvi.

Vláknina jako klíč ke snížení cukru

Hodnoty cukru v krvi dokáže pozitivně ovlivnit i příjem vlákniny. Právě ona totiž dokáže efektivně čistit střeva a umí regulovat hladinu cukru v krvi. Na vlákninu je velmi bohatá většina druhů zeleniny. Vynikající je především listová. Najdeme ji ale i v luštěninách. Obsahují ji i ořechy a celozrnné pečivo. Výborné jsou ovesné vločky a semínka. Nejčastěji se dnes prosazují zejména chia semínka nebo lněné semínko.

Rybí maso a další skvělé potraviny

Mnohé potraviny umí efektivně napomoct ke snížení hladiny cukru v krvi. Jmenovat můžete zejména rybí maso. Třeba losos, makrela nebo sardinky obsahují mimo jiné i potřebné omega-3 mastné kyseliny a proteiny. Skvěle působí i neslazené ovesné vločky. Ze zeleniny jsou skvělé brokolice, špenát a také zelené fazolové lusky. Zapomenout nelze ani na dostatek vody. Pitný režim nepodceňujte!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *