běhání
01/09/2014
Kategorie: Novinky, Tipy a triky

Jak správně běhat

Rozhodli jste se, že začnete běhat? To je naprosto skvělé. Jste na nejlepší cestě zlepšit si celkovou fyzickou i psychickou kondici. Na začátku je důležité začít pomalu a nepřeceňovat své síly. Průběžně se budete zlepšovat, což vás bude více a více motivovat. Nejdůležitější je ovšem začít a vydržet. Poproste kamarádku nebo začněte běhat se svým psem.

Proč začít běhat?

Pokládáte-li si otázku, proč vůbec začít běhat, zde máte pár odpovědí. Běháním si zlepšíte svou celkovou fyzickou kondici. Běhání patří mezi aerobní sporty. Tím, že začnete běhat, si posílíte srdce, zlepšíte funkci plic a krevního oběhu a snížíte riziko kardiovaskulárních onemocnění. Běháním zhubnete. Je to jeden z nejúčinnějších způsobů, jak snížit svoji váhu se změnou stravy, která bude bohatá na vitamíny a minerály. Pravidelným běháním nastane změna také po psychické stránce. Navíc se příjemně unavíte a budete lépe spát. Běháním odbourává stres.

Jak začít běhat

Proč běhat, to už víte. Jak ale začít, když jste nikdy neběhali? Prvním krokem je výběr kvalitní běžecké obuvi a vhodného oblečení. Nyní můžete poprvé vyběhnout. Nejlepší je běhat na lesních cestách, ale pokud takovou možnost nemáte, nezbývá vám nic jiného než běhat na asfaltu. Nenechejte se odradit, když první běhání nebude takové, jak jste si představovali. Postupně se budete zlepšovat, ale chce to čas. Důležitější než počet kilometrů je doba, kterou běháte. Začněte běhat pomalu a vydržte alespoň 30 až minut 45 minut.

Správný běžecký styl

Přirozený běžecký styl je založen na práci celého těla. Hlavu držte zpříma a dívejte se před sebe. Ramena držte rovně, dávejte si pozor, aby neutlačovala hrudník. Paže v lokti by měly svírat pravý úhel. Nesvírejte křečovitě ruce v pěst. Boky a pánev netlačte dopředu. Kolena mějte stále lehce pokrčená. Váhu plynule přenášejte z jedné nohy na druhou a nekrčte prsty. Kotníkům dopřejte volnost. Zapomeňte na běh přes paty, je nepřirozený a nezdravý. Dělejte kratší kroky, při kterých budete dopadat na přední část chodidla. Takový běh bude šetrnější k vašim kotníkům, kolenům a kyčlím.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *