Kruhový trénink
19/10/2016
Kategorie: Cvičení, Novinky

Jak vypadá kruhový trénink

Sousloví kruhový trénink si spousta lidí vybaví v souvislosti s vrcholovými sportovci a kulturisty. Opak je ale pravdou. Ano, zmiňované dvě skupiny je jej sice využívají s oblibou, ale využít ho můžete klidně i vy, pokud si vše přizpůsobíte svému tělu. Kruhový trénink umožňuje rozvíjení jak svalové hmoty, tak i síly. Nálepku tréninku pro svalovce si bohužel vydobyl a velmi těžko se jí bude zase zbavovat. Podívejme se na střípky z jeho historie, složení a některé další důležité aspekty.

Bohatá historie kruhového tréninku

V první řadě vězte, že kruhový trénink podobně jako objemový trénink má velmi bohatou historii. V 80. letech se stal kruhový trénink jediným možným nástrojem schopným umožnit nárůst objemu a zároveň zlepšení fyzické kondice. V posilovnách byly totiž pouze klasické dnes již ne příliš využívané nakládací činky a univerzální lavice. Úplné kořeny tohoto typu tréninku jsou ale ve Spojených státech amerických, kde začal v 60. letech a je spjatý s osobou fyziologa Boba Gajdy. Nazýval se P. H. A. systém. Jeho hlavním účelem bylo prohnání co největšího množství krve svalstvem.

Příklad kruhového tréninku

Je vcelku jasné, že kruhových tréninků může být spousta. Variabilitě se meze nekladou. My se pokusíme uvést základní verzi, se kterou pracoval již zmiňovaný Bob Gajda. Skládá se tedy z několika různých činností, kterými jsou:

-          klasické posilování bench-press,

-          shyby,

-          dřepy,

-          kliky,

-          přitahování činky směrem k bradě,

-          zdvihy vsedě na tvarování bicepsů.

Optimální je každou sekvenci cvičit zhruba třikrát. V podstatě nepotřebujete žádné nástroje a můžete tak začít kdykoli, když se vám to momentálně zlíbí.

Kdo potřebuje kruhový trénink?

Odpověď na tuto otázku je velmi jednoduchá. Hodí se prakticky pro kohokoli, kdo chce posilovat a mít dostatečnou fyzickou kondici. Kruhový trénink se hodí i pro sportovcem silnou zátěží, kteří se potřebují udržovat ve skvělé fyzické kondici.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *