running-in-the-morning-1538848-1279x852

Jak zhubnout běháním

Běhání je velmi jednoduchý a v podstatě i klasický pohyb, který volí spousta lidí. Často běháme hlavně kvůli tomu, abychom se zbavili přebytečných kilogramů. Bohužel mnozí z nás neví, jak by se při běhu měli správně pohybovat. I proto se vyplatí, když se podíváme na to jak zhubnout běháním mnohem podrobněji. Díky tomu se dozvíte, jaký pohyb je správný a spousty dalších aspektů týkajících se správného zapojení svalů a postupného úbytku kilogramů.

Rychlost může rozhodovat

Uvědomit byste si měli fakt, že čím rychleji běháte, tím více kalorií dokážete spálit. Pozor byste ale měli dát na příliš vysokou frekvenci, jelikož si při ní bude brát tělo energii z cukrů a nikoli z tuků. Naopak při pomalém pohybu prakticky nic nespálíte. Ideální je držet frekvenci zhruba na 60 až 70 % maxima. Právě při této frekvenci, již budete dlouhodoběji držet, běháním zhubnete. Chcete-li maximální tepovou frekvenci vypočítat, můžete zvolit vzorec 206,9- ( 0,67 x váš aktuální věk). Ideální je měření tepové frekvence za pomocí sporttesteru.

Optimální délka běhu

Jestliže to se shazováním kilogramů skutečně myslíte vážně, měli byste přidat i u pomalého běhu na jeho době trvání. Nemusíte uběhnout obrovské množství kilometrů, ale pohyb musí trvat určitou dobu. U začátečníků je ideální doba okolo 30 minut běhu, který bude prokládán chůzí. U pokročilejších běžců by se mělo jednat o 45 minut. Běh přitom lze také prokládat menšími úseky, kdy pouze půjdete.

Stačí pouze běhání?

Běhat byste měli minimálně 4 x za týden. To ale nestačí. Namáháte totiž pouze jen určité svaly. Vyplatí se tedy ještě plavání anebo cvičení typu pilatek či kolo. Zapomínat byste neměli ani na změnu jídelníčku. Správná strava k hubnutí jednoznačně patří. Jinak existují ještě mnohé další tipy na hubnutí, na něž se můžete podívat.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *