Dieta
11/11/2016
Kategorie: Diety, Novinky

Jaká je ve skutečnosti Keto dieta

Ketonová dieta je poměrně netradiční, ale účinná. Ano, Keto dieta je známá také jako ektogenní, případně proteinová a v posledních letech si nachází své místo na výsluní. Velmi podobná je jí také Atkinsova dieta, nicméně v některých věcech se řece jenom liší. Podívejme se tedy podrobněji, jak je třeba tuto dietu dodržovat a co všechno pojímá. Třeba se i vám bude takovýto dietní program zamlouvat a dokážete díky němu shodit přebytečná kila.

Princip keto diety

Samotné fungování keto diety není nijak složité. Princip spočívá v omezení příjmu sacharidů a naopak zvýšené konzumaci potravin obsahujících bílkoviny tuky. Při tomto typu diety si jednoduše sestavte jídelníček pouze z potravin obsahujících tuky a bílkoviny. Mezi nejznámější potraviny s vysokým obsahem bílkovin patří především vejce, mléčné výrobky či tofu. Naopak mezi potraviny se sacharidy patří vločky, rýže, případně další obiloviny.

Stav ketózy

Tento stav je alfou a omegou celého principu keto diety. Dostanete se do něj tak, že za den nepřijmete větší množství než 40 g sacharidů. Ketóza je sice na jednu stranu bezpečná, nicméně je třeba o všem přemýšlet a svůj jídelníček a denní režim mít pod kontrolou. Pozor je nutné dát na mnohá onemocnění, díky kterým se může váš zdravotní stav do značné míry zhoršit. Na mysli máme především epilepsii a jiné nepříjemnosti. Jinak zjistíte stav ketózy velmi jednoduchými testy. Stačí pouze diagnostické proužky, jež dostanete v lékárně. Z testu jmenujme třeba Diaphan za cca 130 korun.

Co můžete jíst?

Potraviny, které se smí jíst při keto dietě, jsou následující:

-          maso,

-          uzeniny,

-          ryby, a to mořské i sladkovodní,

-          vejce,

-          ořechy a semínka,

-          panenský olej,

-          vysoce kvalitní čokoláda,

-          některé druhy ovoce.

Co je nezbytné vyřadit?

Potraviny, které se nemohou jíst při keto dietě, jsou následující:

-          sladká zelenina,

-          mouka a výrobky z ní,

-          obiloviny,

-          sladkosti,

-          káva,

-          alkohol.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *