Kegelovy cviky
09/11/2016
Kategorie: Cvičení, Novinky

Kegelovy cviky pro ženy posílí pánevní dno

Význam oblasti pánevního dna je u žen nesmírně důležitý. Často si tento neoddiskutovatelný fakt neuvědomují a nevěnují pánevnímu dnu ani zlomek pozornosti. Tuto oblast se přitom stoprocentně vyplatí posilovat. Můžete tak předejít mnohým potenciálním obtížím, jež vás bohužel mohou čekat. Na mysli máme zejména inkontinenci, zkvalitnění sexuálních prožitků, kontrolu držení těla a vzhled břicha jako takového. Zapomenout nemůžeme ani na menstruační obtíže a další záležitosti.

Proč jsou svaly pánevního dna ochablé?

Svaly mohou ochabnout v podstatě ve všech částech lidského těla. Není se čemu divit. Pokud se s nimi nepracuje, logicky nedrží svůj tvar a následně ochabují. U pánevního dna je situace poněkud specifická a svaly ochabují především v následujících situacích:

-          po porodu,

-          v těhotenství,

-          v důsledku hormonálních změn,

-          minimální používání svalů,

-          extrémní zatížení určitou činností.

Kegelovy cviky na posílení pánevního dna

Toto poměrně známé cvičení se věnuje především poševnímu svalu. Jinými slovy, v důsledku cvičení dochází k jeho napínání. Jeho zakladatelem je americký gynekolog Arnold Kegel, který se snažil pomoct ženám zejména v oblasti inkontinence, nicméně postupem času se jeho cviky dokázaly prosadit natolik, že se zjistila jejich pomoc i při dalších obtížích. V první řadě si před jejich realizací musíte zjistit, kde vlastně svaly pánevního dna máte…

Součásti Kegelových cviků

Kegelovy cviky pro ženy je možné shrnout do několika málo bodů. V první řadě musíte svaly lokalizovat. Jestliže se pokusíte postupně zastavovat a opět spouštět proud moči, rozhodně se vám podaří najít rozdíly mezi jednotlivými stavy. Dále je třeba nacvičit hluboké dýchání. Lehněte si na záda, pokrčte si kolena, následně si pohodlně položte ruce na břicho pod pupík. Budete cítit, jak se břicho vydouvá a následně stahuje. Následuje nácvik. Do pochvy si zavedete dva prsty, mírně je od sebe oddálíte a budete se snažit stahovat svalstvo pánevního dna. Jestliže se prsty budou pohybovat k sobě, cvičíte správně. Kegelovy cviky doporučují cca 80 až 300 stahu denně.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *