728x90-vyzva21dni-zeny4.png

Selhání srdce
16/10/2017
Kategorie: Nemoci, Novinky

Pozor na selhání srdce. Poznejte ho včas!

Selhání srdce může mít fatální důsledky na lidský organismus. Narovinu musíme přiznat, že mnohdy tato příhoda končí smrtí postiženého selháním srdce. však selhání srdce s infarktem. Stává se to běžně a je to způsobeno hlavně malým povědomím o podobě, příznacích a průběhu selhání. Nejde však o totožné situace.

Selhání se plíží po špičkách

Pojďme si tedy říci, o co vlastně jde. Ze začátku si nemusíte uvědomovat, že může jít o tak závažný problém. Na startu může být například neustálý stres či třeba přibírání na váze. Postupně se přidává únava, oteklé končetiny, slabosti, dušnost a podobně. Ve vážných fázích onemocnění můžou přibýt ještě nevýkonnost, slabost svalů a nechuť k jídlu. To už může být důvod k hospitalizaci. V nemocnici nebo po návštěvě specialisty se člověk pak dozví, že jeho srdce nepracuje ani na 70% ani na 50%.  Může omezit svou funkci až k hranici 20% své původní výkonnosti. Pořád stále hrozí náhlé úplné selhání.

Léky, pravidla, disciplína

Jak tedy postupovat při takových obtížích a vážném riziku okamžitého selhání srdce. Není to žádná sranda! Musíme si uvědomit, že stojíme na prahu života a smrti a udělat vše pro vyléčení (omezení rizika). Specialista nasadí léčbu, která se může skládat z konkrétních léků ale i pravidel správného stravování a života, které je nutné dodržovat. Případy, které takový postup zvolí v raném stádiu, mohou počítat s pozitivním vývojem a zlepšení situace. Mnohdy však nenápadné příznaky nedonutí člověka za lékařem dojít. Takové případy končí fatálně. Vždyť asi u 20% lidí nad 40 let v České republice je takový problém důvodem k hospitalizaci. Podle průzkumů si ale asi 50% lidí plete selhání srdce s infarktem.

Předcházejme onemocnění

Než bude pozdě, chtělo by se dodat. Jak tedy máme preventivně omezovat riziko selhání srdce? Nepřetěžujte srdce. To znamená relaxujte a nevystavujte se pravidelně neúměrnému stresu.  Dále je dobré se alespoň do rozumné míry zdravě stravovat a žít aktivně a zároveň zdravě. Pomoci vám může například běhání nebo jiná fyzická aktivita, kterou budete zlepšovat kondici.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *