Krční páteř
29/06/2016
Kategorie: Novinky, Tipy a triky

Projevy problémů s krční páteří

Oblast krční páteře je velmi náchylná k jakýmkoli problémům spojeným s jejím nesprávným držením. Pokud máte sedavé zaměstnání a často děláte velmi jednostranný pohyb. Můžete se spolehnout, že i vás s největší pravděpodobností časem přemůže. Jak hlava, tak i ramena a krk jsou velmi citlivými oblastmi a vzájemně jsou propojeny. Nejčastěji se stává, že pacienty postupně začne bolet za krkem a mají obtíže tohoto rázu. Stát se může i to, že máme takzvaný přeležený krk, což je taktéž vcelku nepříjemná záležitost. Podívejme se tedy na příčiny a možnosti léčby problémů s krční páteří podrobněji.

Jak se projevují potíže s krční páteří?

Projevy mohou být různorodé, a to především díky zmiňovanému propojení krční páteře a dalším částem irského těla. Podívejme se na ně tedy mnohem podrobněji v následujících odrážkách.

-          přemíra stresových reakcí, jež jsou stále častější

-          všudypřítomná bolest hlavy bodavého nebo tenzního charakteru

-          zvýšené závratě a obavy

-          mravenčení v oblasti prstů na rukou

-          vychýlení páteře směrem do strany- skolióza

-          nestálost krevního tlaku, který neustále kolísá

-          prohnutí bederní páteře- hyperlordóza

-          kulatá záda neboli hyperkyfóza

Jak na tom jste vy?

Určitě není od věci pokusit se zjistit, jak jste na tom právě vy samotní. Stačí k tomu pouze pohled do zrcadla, který může prozradit, jaké držení těla máte a zdali jste k problémům s krční páteří předurčeni. Postavte se z boku a podívejte se, které části těla vám jakoby vyčuhují. Často se jedná o břicho a také o velmi strnulou pozici ramen. Při posezení o notebooků anebo počítačů v nesprávné židli to bývá časté.

Co dělat, aby záda přestala bolet?

Jedním z hlavních preventivních opatření je bezesporu zvýšení té správné pohybové aktivity. Jinými slovy, měli byste začít s nejrůznějšími sporty, jež budou vaše tělo zatěžovat pokud možno rovnoměrným pohybem. Zkuste se i vyhýbat výtahu a spíše se soustředit na chůzi.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *