Břicho
25/01/2018
Kategorie: Novinky, Tipy a triky

Rady na nadýmání a nafouklé břicho

Nadýmání a nafouklé břicho – příčin může být hodně, jak se však těchto neduhů zbavit. Jde o velmi nepříjemné stavy, které nám komplikují fungování během celého dne. Přicházíme tedy s pár radami, které pomáhají v boji proti nadýmání. Přečtěte si, co v takových situacích dělat a čeho se zase naopak vyvarovat. Probereme si příčiny i domácí léčbu.

Vyhledávejte draslík

Tento prvek pro vás bude klíčový. Vyhledejte si jídla a potraviny, které jej obsahují. Jde totiž o minerál, který reguluje rovnováhu tekutin v těle a touto svou regulativní vlastností dobře pomůže i při nadýmání. Mezi takové potraviny patří třeba obyčejný banán, který je na draslík vyloženě bohatý. V tomto případě však vězte, že jen opravdu zralý banán potřebné množství obsahuje. Dále si dejte mango nebo špenát. Také zkuste jíst více rajčat, ořechů nebo třeba chřest. Poslední zmíněná surovina navíc obsahuje aminokyseliny, které mají močopudné účinky. Vaše tělo tak nebude zadržovat vodu.

Rizikové potraviny

Vedle potravin, které vám s nadýmáním pomohou, jsou zde ty, který se raději vyvarujte. Mohlo by se totiž říci, že jde o příčiny nadýmání. Pokud je nadýmání způsobeno potravinami samozřejmě. Mezi takové potraviny patří ty, které jsou bohaté na sacharidy. Zadržují totiž v těle značné množství vody. Nadměrná konzumace takových potravin je tak nebezpečná. Může jít například i o pokrmy jako je pizza nebo těstoviny. Mají za následek následné nafouklé břicho a nepříjemné pocity. Nadměrně tedy tato jídla nekonzumujte, zvláště pak, máte-li problémy s nadýmáním. Dále tako ke vzniku nadýmání přispívají bublinky v sycených vodách a limonádách.

Pomohou probiotika

Co tedy pomůže, když právě tento neduh zažíváte? Zkuste například nasekanou nať z petržele. Ta působí močopudně a nadměrné tekutiny z těla vyloučí. Dále také pomohou probiotika, která jsou obsažena například v mléčných výrobcích. Pro léčbu nadýmání jsou také důležité aktivity. Stačí například každodenní krátké procházky. Stačí třeba dvacet minut nebo cvičení, při nímž se také zbavíte přebytečných tekutin.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *