Jóga
14/08/2017
Kategorie: Cvičení, Novinky

V čem může být jóga a meditace prospěšná

Je řeč o klasických a velmi dobře známých praktikách východní filosofie a jejího životního stylu. Obecně se předpokládá, že velká většina lidí bere jógu pozitivně. To samé platí pro meditaci. Mnoho lidí ji ale nepraktikuje. Proč? Neznají konkrétní výhody těchto cvičení. Podívejte se, v čem všem vám může pomoci.

Pomáhá proti rakovině!

Ač se toto tvrzení může zdát velmi nadnesené, po upřesnění pochopíte. Pokud totiž praktikujete jógu či meditaci, snižujete míru stresu ve vašem životě, kterou musí vaše tělo a celý organismus snášet. Dlouhodobý stres totiž může nastartovat rakovinová onemocnění. Samozřejmě, že nejde o žádný lék nebo či recept proti rakovině. Na toto musíte myslet ještě ve chvíli, kdy nevíte o žádné rakovině ve vašem těle. Jde o běžnou prevenci proti stresu. Dlouhodobým praktikováním tedy můžete předcházet i jiným onemocněním, než je jen rakovina.

Proč je dobré chronický stres eliminovat

Mnohé studie hovoří o tom, že stres (hlavně ten chronický) negativně ovlivňuje naše tělo. Zvyšuje produkci bílkovin a a urychluje stárnutí buněk. Při tom také může podporovat rozvíjení vážných nemocí, jako například již zmíněné rakoviny. Je dobré se tedy tomuto stresu vyhýbat. Pro každého to ale nemusí být možné, jelikož původce stresu může být zaměstnání nebo lidé, s kterými se musíte potkávat denně. V tom je jóga a meditace důležité. I přes vliv faktorů můžete eliminovat vstřebávání stresu do vašeho organismu.

Nejúčinnější cvik proti stresu

Pojďme se na to podívat ale trochu prakticky. Existuje mnoho jóga cviků i meditačních způsobů. Mezi nejúčinnější bojovníky proti stresu patří následující cvik. Okamžitě pomáhá. V klidném místě zavřeme oči a sedíme. Uvědomujeme si mimické svaly na obličeji a uvolníme je. Zdviháme paže nahoru a ramena zůstávají uvolněná. Zacpeme si uši prsty a dlaně jsou opřené o hlavu. Pootevřeme ústa a povolíme čelisti. Opakujeme nádech a výdech. Při výdechu nosem chceme od vás slyšet mmmmmm. Jde o čmeláčí dech a jde o nejlepší cvik proti stresu.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *