728x90-vyzva21dni-zeny4.png

Zácpa
06/11/2017
Kategorie: Nemoci, Novinky

Zácpa může být příznakem vážnějších potíží

Se zácpou se setkáváme relativně často. Mnohdy jde jen o problém způsobený nedobrou stravou. Někdy však může zácpa značit dlouhodobější a závažnější problém. NA co vše může zácpa poukazovat? Pojďte se to s námi dozvědět.

Hlavně nepodcenit!

Zácpa může být buď problém samostatný, nebo v jiných případech součástí komplexnější závažnosti. Jako příznak má zácpu mnoho nemocí. Například disfunkce štítné žlázy, neurologické problémy nebo třeba nádory tlustého střeva. Dále se může jednat o doprovod zánětů střev nebo močových cest. Ani v jednom případě není dobré zácpu podceňovat, ač k tomu charakter a banálnost zácpy vybízí. Dalším specifickým případem může být takzvaná atonické zácpa. Jde o případ, kdy je svalovina vašich střev ochablá a na několika místech ve vašich útrobách je střevo prověšené. To způsobuje tento typ zácpy. Dále se můžeme setkat se zácpou spastickou. V tomto případě se jedná on dráždivost střeva, která je způsobena křečemi. Nesmíme ani tyto zácpy podceňovat. Mohou mít za následek chronickou otravu organismu.

Nejlepší ochrana je prevence

Platí to v mnoha situacích. Mnohdy je prevence efektivnější a výhodnější nežli řešení následných problémů. Jinak tomu není ani při zácpě. Dá se jí předcházet. Hlavně správnou životosprávou. Je nutné dodržovat zásady, které hovoří o dostatku zeleniny a ovoce, dále například konzumovat semínka, ořechy a celozrnné pečivo. To vše pomáhá v předcházení zácpy. Dále je také důležité striktní dodržování pitného režimu. Tedy 2,5 – 3 litry denně. Dále také jezte pravidelně. Vytvořte si zdravé a pravidelné návyky.

Pravidelná stolice

Dobré je také vytvořit si pravidelné návyky, co se defekace týká. Tím můžete také velmi efektivně bojovat proti zácpě. Je to vcelku jednoduché. Zkuste následující. Když se vzbudíte, vypijte nalačno sklenici vody. Čekejte asi dvacet minut a pak zajděte na toaletu. V tomto okamžiku není důležité, zda se vám lidově chce nebo nikoli. Zkuste vykonat potřebu. Po pravidelném opakování docílíte toho, že budete již pravidelně chodit na onu místnost a tělo si zvykne na pravidelné vyprazdňování.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *