Zelenina
05/02/2018
Kategorie: Novinky, Zdravá strava

Zařaďte tyto potraviny do jídelníčku a zhubnete!

Pokud se i vás, jako mnohých jiných týkají nekonečné diety, které beztak nikdy nezabírají, vězte, že pro vás máme pár tipů. Existují totiž potraviny, u kterých je prokázané, že pomáhají při hubnutí. Pokud se tedy vydáváte na nebezpečnou stezku hubnutí – určitě neváhejte a zařaďte je do svého jídelníčku hubnutí. Pojďme se podívat na ony potraviny, u některých vás to třeba i překvapí.

Grep

První popisovanou potravinou bude ovoce. Je jím grapefruit. Někým milován pro svou osvěžující a nahořklou chuť, některými zatracován. Pravdou však je, že tato subtropická plodina má velké množství látek, které prospívají zdraví, a navíc pomáhají hubnoucím. Právě nahořklá chuť jen klíčem k úspěchu. Způsobuje ji totiž antioxidant jménem flavonoid, který podporuje hubnutí. Navíc pravidelná konzumace tohoto citrusu snižuje cukr v krvi a reguluje uvolňování inzulinu. To způsobuje spotřebovávání vašeho přebytečného tuku.

Oblíbené žluté ovoce

Ano správně, řeč je o banánech. Čekali byste je v tomto výčtu? Je to velmi sladké ovoce, avšak mohou pomáhat k docílení plochého břicha. Cukru je zde opravdu hodně, avšak více v dozrálých banánech. Pokud tedy hubnete, sáhněte po těch nazelenalých a nedozrálých. V takových banánech je poměr cukru oproti ostatním složkám asi 1:20. Jde o výborný zdroj vlákniny. Té je v průměrném banánu asi 5 gramů. V banánech se však také nachází rezistentní škrob, který pomáhá při hubnutí tím, že dává pocit zasycení. Po konzumaci banánu se tak cítíte plní, což určitě u hubnutí uvítáte. Také je třeba zmínit draslík, jehož je banán zdrojem. Ten podporuje metabolismus.

S cereáliemi opatrně

Ač se zdají být cereálie dobrou volbou ke stravě v období hubnutí, ne vždy tomu tak musí být. I když na nápisech v prodejnách vidíte u cereálií nápisy jako fitness nebo light, bohužel se jedná spíše o marketingový tah. Pravdou totiž je, že takové výrobky obyčejně obsahují velké množství rafinovaného cukru, který ihned zvedá hladinu vyplavovaného inzulinu v krvi. To samé platí i o ovesných vločkách. Tyto výrobky totiž mají v sobě až zbytečně mnoho cukru. Někdy až 20 gramů a víc. Při kupování cereálních směsí a ovesných kaší si tak vždy pročtěte složení, které je určitě důležitější než nějaký nápis „fitness“.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *