Posilování
20/02/2017
Kategorie: Cvičení, Novinky

Zásady správného posilování

V dnešní době posiluje mnoho lidí. Propadl jste tomuto koníčku i vy, ale nevidíte žádné výsledky? Na vině může být špatné dodržování zásad posilování a životního stylu. Nabízíme vám rady, které můžou pomoci.

Starejte se o své tělo

Důležité je před cvičením vždy zahřátí se. Například se můžete projít na běžícím páse a provést pár cviků, které vás protáhnou. Je nutné tyto kroky provádět opravdu poctivě a pravidelně. Můžete je opakovat i při skončení cvičení. Snižujete tak riziko zranění a zvyšujete efektivitu posilování. Další zásadou je, že nesmíte míchat kardio cvičení (například běh) s posilování. Při delším běhu již nemáte energii na posilování a naopak. Při přetížení hrozí takzvaná svalová horečka. Posledním tipem je necvičit příliš dlouho a nepřetěžovat se.

Jídelníček při posilování

Strava je velmi důležitá pro posilovací proces. Je dodržovat pestrost stravy a její vyváženost. Dobré také je, když se před posilováním trochu najíte. Stačí kus ovoce či jogurt. Určitě není dobré chodit do posilovny bez předchozí stravy. Mohlo by se vám udělat špatně. Po posilování by se asi 40 minut nemělo nic jíst. Po této době je vhodné konzumovat potraviny s velkým obsahem sacharidů a bílkovin. Nejvhodnějšími pokrmy může být tuňák, vejce či kuřecí maso. Svaly v této době rostou a doplňujete energii vydanou v posilovně. Není však vhodné kombinovat extrémní diety se cvičením.

Organizace času a cvičení

Ať již posilujeme břicho nebo s jednoručními činkami, jedno je jasné. Důležité je správné plánování. Důležité je udělat si rutinní program. Cvičte stejné dny a pokud možno ve stejnou dobu. Tělo si tak zvykne na pravidelný řád. Dobré je také si každý týden či měsíc udělat plán co a kdy budete cvičit. Více vás to motivuje a zefektivní vaše snahy. Důležitá je také flexibilita. Měňte pořadí cviků a nenechte se vyvést z míry, když máte plán a zrovna je stroj, na kterém chcete cvičit, obsazen. Posledním tipem je vše si zapisovat. Udělané cviky, nabírání svalů, stravu a podobně. Také se dobře věnujte spánku, volnému času a regeneraci.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *