krabičková dieta
23/07/2015
Kategorie: Tipy a triky

Zdravé stravování – základní principy

Stravovací návyky sbíráme od útlého dětství, a proto není snadné je ze dne na den změnit.  V první řadě se musíme naučit jíst, jíme pravidelně a menší porce. Ideální je rozdělit si stravu na 5 částí do menších porcí a jíst každé tři hodiny aby metabolismus nonstop pracoval. Velkou a častou chybou je hltání a přecpávání se.  Proto si na jídlo vyřaďte dostatek času, jezte pomalu a žvýkejte!  Ohromně důležitou součástí zdravé stravy je dostatečný příjem tekutin. Dvěma litry čisté nebo jen jemně mineralizované vody denně si zlepšíte metabolické funkce. Pijte hlavně pitnou vodu, bylinkové čaje, minerální vody, ovocné a zeleninové šťávy.  Doporučuje se pít nejpozději čtvrt hodiny před jídlem a nejdříve půl hodiny po jídle. Během jídla nepít!

Jednou z nejpodstatnějších věcí je snídaně

Snídaně nastartuje naše tělo do celého dne, a pokud vám nechutná jíst hned ráno, vypijte nejprve sklenici vlažné vody a snězte něco o půl hodinu později. Dbejte na pravidelný přísun bílkovin (vejce, ryby a drůbež by měla být hlavním zdrojem bílkovin ve stravě), ovoce (obsahuje antioxidanty, draslík, vlákninu, karoteny, minerální látky, velké množství vitaminu C a málo kalorií) a zeleninu (obsahuje vlákninu, minerální látky, karotenoidy, vitamin C a A, flavonoidy a allicinové složky). Neméně důležitý je i způsob přípravy jídel, protože i zdravá potravina při nesprávné přípravě může ztratit výživovou hodnotu a nabrat zbytečně kalorie. Vyberte si typy vaření, které obsahují minimum tuku (příprava na páře, pečení, dušení, grilování a podobně). Vyhněte se smažení.

Nikdy se nesnažte zhubnout příliš rychle

Výrazně snížený příjem energie snižuje i metabolické funkce. Zvyšte raději své pohybové aktivity a omezte příjem sacharidů, především sladkostí, polotovarů, fastfoodu i některých kalorických ovocných džusů. Konzumujte dostatek vitaminu B. Vitamin B-12 je základním vitaminem pro získání energie. Vynechávejte spánek po sytém obědě nebo večeři, neboť během spánku se tělo snaží doplnit a zachovat své energetické rezervy.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *