Budoucnost kosmetiky – lahve, vyrobené z uhlíkových emisí
O ekologické stránce rozbujelého kosmetického průmyslu se v poslední době často mluví. Nejde jen o všechny ty přípravky, které se ukrývají v lahvičkách, ale i o lahvičky samotné. Po všech těch biologicky rozložitelných bioplastech a dalších vychytávkách však přichází na scénu něco zcela revolučního. Lahve, vyrobené z uhlíkových emisí.
Na trh je společně uvedli značky LanzaTech, Total a L’Oréal. Jde o světovou premiéru procesu, který zachycuje průmyslové uhlíkové emise a následně je transformuje na ethanol s pomocí opravdu jedinečného biologického procesu.
Jak to vlastně celé funguje?
Ethanol je díky inovativnímu dehydratačnímu procesu přeměňován na ethylen. Posledním krokem je jeho polymerace a proměna na polyethylen. Tento materiál má již stejné technické vlastnosti jako ten, získávaný z fosilních zdrojů. Proto ho lze bezpečně použít právě pro výrobu obalů na kosmetiku.
Zdroj obrázku: Protext
Jennifer Holmgren, generální ředitelka LanzaTech, k tomu řekla: „Toto partnerství je založeno na společném cíli vytvořit čistší planetu pro všechny… Společně můžeme snížit uhlíkovou stopu obalů přeměnou uhlíkových emisí na užitečné produkty, díky čemuž se stávají produkty založené na ‚uhlíku na jedno použití‘ minulostí.“
Jak trh reaguje na požadavky zákazníků
Jde o velmi dobrý příklad toho, jak lze maximálně vyhovět požadavkům lidí, zajímajících se o ekologii, a to i v prostředí velké firmy. Není tedy nutné se uchylovat k alternativním )a ne vždy ideálním) obchodům bez obalů apod. A vzdávat se tak svých oblíbených produktů kvůli vyšším cílům.
Celá iniciativa jde navíc napříč dodavatelským řetězcem. Ke zmírnění emisí uhlíku vzniklého při produkcí spotřebního zboží, tak může přispět opravdu každý.
Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.comProtext
Každý by se chtěl cítit skvěle. I já. Snažím se o to a některé zajímavosti ohledně zdraví vám prozradím ve svých článcích.