Kláštorná Kalcia – nový zdroj vápníku na dosah
Společnost Kofola ČeskoSlovensko vstoupila na český trh s minerální vodou Kláštorná Kalcia. Tradiční a oblíbená slovenská značka minerálky, pocházející z jednoho z nejkvalitnějších pramenů na Slovensku v Kláštoře pod Znievom, je přírodním zdrojem vápníku. České zákazníky chce značka oslovit příjemnou chutí i unikátní designovou lahví. Společnost Kofola ČeskoSlovensko, pro kterou je cirkulární ekonomika a odpovědný přístup k životnímu prostředí prioritou, se rozhodla pro rPET lahve ze 100% recyklovaného materiálu.
Minerální voda Kláštorná Kalcia se na Slovensku prodává od minulého roku a Slováky si rychle získala. Na pulty českých obchodů se dostala letos. „Minerální voda z výjimečného zdroje v Turčianské kotlině byla na Slovensku zavedenou značkou, v roce 2016 ale byla její výroba pozastavena. Kofola ji v roce 2018 koupila a loni v dubnu její stáčení obnovila,“ vysvětluje Ivana Králiková, senior brand manažerka Kofola ČeskoSlovensko a dodává: „Rádi bychom její příběh a výjimečné složení představili také českým zákazníkům. Věříme, že si její chuť najde v Česku své příznivce.“
Svým složením je Kláštorná Kalcia na českém i slovenském trhu ojedinělá. Díky vápencovému podloží v Kláštoře pod Znievom, kde vyvěrá z hloubky 231 metrů, je její celková mineralizace 1 840 mg/l s obsahem vápníku 287 mg/l. „Vápník přispívá k normální činnosti svalů, je třeba i pro udržení normálního stavu kostí a zubů. Organismus si však vápník sám nevytváří, je proto potřebné přijímat ho různorodou a vyváženou stravou doplněnou i vhodným pitným režimem,“ uvádí MUDr. Václava Kunová ze Společnosti pro výživu. Vápník tvoří až 1,5 % hmotnosti lidského těla a je také jedním ze základních stavebních prvků všech buněk.
Zdroj obrázku: klastorna.cz
Lahev minerální vody Kláštorná Kalcia navrhl pro Kofolu ČeskoSlovensko uznávaný slovenský designér Martin Turzík. „Když jsme zvažovali oživení značky, chtěli jsme do designu lahve vdechnout i příběh, který s sebou Kláštorná nese. Věříme, že atypický vzhled upoutá pozornost spotřebitelů. Při výběru designu jsme respektovali původ minerální vody, dbali jsme na odlišitelnost od ostatních značek, ale mysleli i na životní prostředí. Proto jsou všechny lahve Kláštorná Kalcia vyrobeny ze 100% rPET, díky čemuž materiál neustále proudí v kruhu a každá lahev tak dostává nový život,“ uzavírá Králiková. Kláštorná Kalcia je k dostání v sycené a jemně sycené verzi v praktickém 1,5l a 0,5l balení.
Zdroj obrázku: klastorna.cz
Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě s působností na pěti evropských trzích. Do produktového portfolia společnosti v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. Zatím posledním přírůstkem do portfolia se staly minerální vody Karlovarská Korunní, Ondrášovka a Šaratica. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Orangina. V únoru roku 2013 se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit pro Českou a Slovenskou republiku a v říjnu 2013 oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro české maloobchody a gastronomii. Od začátku roku 2015 Kofola exkluzivně distribuuje v České republice a na Slovensku produkty společnosti Rauch. Do skupiny Kofola patří i síť UGO, která v ČeskoSlovensku provozuje 81 UGO FRESHBARŮ a SALATERIÍ, dále pak LEROS, tradiční český výrobce směsí z léčivých rostlin.
Zdroj náhledového obrázku: klastorna.cz
Zajímá mě vše okolo zdraví. O své zkušenosti z této oblasti se rád podělím.