Pokud je s vámi muž jen kvůli jistému pohodlí
Každý vztah má jisté fáze. Přechází od zamilovanosti, kdy je každý společný okamžik nezapomenutelný, až po rutinu, která prověří skutečné city a motivace obou partnerů. Někdy však jedna strana začne dávat méně energie, úsilí i lásky, ale přesto ve vztahu setrvává. Jak poznat, že partner už o vás nejeví tolik zájmu a zůstává jen ze setrvačnosti a pohodlí?
První signál: Snaha je pomíjivá
Je normální, že po několika měsících či letech se vztah přehoupne z růžových brýlí do další fáze. Nastává totiž období klidu, které vás prověří. Problém však přichází pokud:
- Partner ztrácí iniciativu: plánování schůzek, výletů nebo společných večerů je jen na vás. On sám nic nenavrhuje.
- Chybí zájem o vás: neptá se, jaký jste měla den, nezajímá ho, co vás trápí a je odtažitý
- Vázne komunikace: kdysi jste spolu dokázali mluvit o čemkoli hodiny, nyní mluvíte jen o praktických věcech.
- Neinvestuje čas ani energii: snaží se minimalizovat chvíle s vámi strávené a bývá jinde.
Proč muži zůstávají ve vztahu z pohodlnosti?
Zůstat ve vztahu, který nefunguje naplno, má pro mnohé své výhody. Jaké jsou nejčastější důvody?
- Strach ze samoty – ukončit vztah a být opět sám, není jednoduché. Nejen muži, ale i ženy si mnohdy neumí představit, že by byly samy.
- Pohodlí – má kde bydlet, jídlo na stole a nemusí nikoho hledat. Proč by to měnil?
- Nedostatek odvahy – nemá na to, aby vám řekl pravdu a převzít odpovědnost.
- Návyk místo lásky – muž s vámi zůstává proto, že si na to navykl.
Co s tím můžete dělat?
Kromě toho, že máte chuť tohoto lenocha nakopat, vezměte rozum do hrsti a otevřeně si s ním promluvte. Upřímná komunikace, vyřčení pocitů a obav může kolikrát hodně pomoci. Zkuste spolu také najít příčinu tohoto nezájmu, případně se nebojte říct o změnu. Vždyť i vy si zasloužíte lásku a respekt.
V neposlední řadě mu dejte čas, ale i sobě. Oba si musíte uvědomit, co chcete. Pokud se ani po tomto všem nehodlá muž snažit a jste mu lhostejná, zamyslete se, zda s ním stále setrvávat ve vztahu.
Zdroje info: https://www.psychologytoday.com/intl/blog/acquired-spontaneity/201202/the-two-faces-of-convenience, https://www.researchgate.net/publication/322372216_Relationship_between_Convenience_Perceived_Value_and_Repurchase_Intention_in_Online_Shopping_in_Vietnam
Náhledové foto: PxHere